سفارش تبلیغ
صبا ویژن

لیلة الرغائب

اولین شب جمعه ماه رجب را لیلة الرغائب نامند. در این شب ملائک بر زمین نزول می کنند. برای این شب عملی از رسول خدا(صلی الله علیه و آله) ذکر شده است که فضیلت بسیاری دارد .

پیامبر اسلام(صلی الله علیه و آله) در این باره می‌فرمایند: از اولین شب جمعه ماه رجب غافل نشوید فرشتگان آن را لیله الرغائب می‌نامند. چرا که وقتی یک سوم از شب گذشت هیچ فرشته‌ای نیست مگر اینکه در کنار کعبه شریف آید آنگاه خداوند نظر مرحمت به آنان کند و فرماید: فرشتگانم هر چه خواهید از من بخواهید فرشتگان گویند: بار الها حاجت و خواسته ما آن است که روزه داران ماه رجب را بیامرزی خداوند خداوند متعال فرماید: آمرزیدم!

امشب شاید شب آرزوها باشه به تعبیری. شاید شب نوافل باشه به تعبیر دیگری. اما امشب مطمئنا دعا مستجابه. هم به علت اینکه شب جمعه است، هم ماه رجب ، هم اینکه امشب فضایل بسیار دارد مثل نزول فرشتگان به زمین!

این دست های ساده و خالی دخیلتان ،    ما را فقط به رسم رفاقت دعا کنید

خواهشا خواهشا خواهشا امشب ما رو هم دعا کنید. دعای خیر.

لیلة الرغائب چگونه شبی است؟         اعمال امشب         اعمال کلی ماه رجب



بعدا نوشت: خدا را شکر توانستم امشب دعا کنم. موقع انجام اعمال مدام کاری پیش می آمد یا بهانه ای که مرا منصرف کند. مثلا کمر درد ، تلفن ، زنگ در ، گرسنگی ، افتادن چیزی و ...

گمان می کنم کار "شیطان" بود! اتفاقی شبیه به این ماجرا:

مردی صبح زود بلند شد تا برای عبادت به محل همیشگی برود. لباس پوشید و راهی شد. اما در راه، زمین خورد و لباس‌هایش کثیف شد. بلند شد، خودش را پاک کرد و به خانه برگشت. لباس‌هایش را عوض کرد و دوباره راهی شد. …  دانلود کنید

همه را دعا کردم. همه را... یاد همه دوستان وبلاگی بودم. انشاالله خدا دعای همه ی بنده هایش قبول کند.


برچسب‌ها: شخصیباور ها

نمایش باکس نظرات
بستن باکس نظرات

شهادت مظلومانه اش تسلیت باد...

... در علم و معرفت ؛ با اینکه معتصم ، واثق ، متوکل ، منتصر ، مستعین ، معتز ، همگی به قدرت ظاهری و دنیای فریبنده علاقه داشتند و به همین خاطر با خاندان علوی و امام هادی (علیه السلام) دشمنی دیرینه داشتند ؛ ولی همه شان ، به خصوصیات پسندیده و مراتب زهد و دانش امام هادی (علیه السلام) اقرار می کردند ، و این فضیلتها و قدرتهای علمی ، و تسلط وی را بر مسائل فقهی و اسلامی به تجربه ، آزموده بودند. و مانند نیاکان بزرگوارش (ع ) در مجالس مناظره و احتجاج ، وسعت دانش او را دیده بودند .

در مبارزات فرهنگی...در دوران خلافت عباسیانْ به ویژه در عصر امامت امام هادی (علیه السلام)، مکتب های مختلفی به وجود آمدند که برای اثبات ادعاهای باطل خویش، صحنه های ناگواری را به وجود می آوردند. در این میانْ خلفای عباسی نیز برای کم رنگ جلوه دادن اسلام حقیقی، به تأیید این مکتب ها می پرداختند. به همین علت کار به جایی رسید که بخش مهمی از حوزه تدریس امام هادی (علیه السلام)در راه مبارزه با این مکتب ها و گروهک ها قرار گرفت. هم چنین آن حضرت در راستای مبارزه عقیدتی و فرهنگی خویش با طاغوت ها، به تعلیم «زیارت جامعه» به مسلمانان پرداختند.

در عبادت و بندگی نیز از همه پیشی داشت . شبها امام (ع ) پیوسته به نماز و طاعت و تلاوت قرآن و راز و نیاز با معبود می گذشت . لباس وی جبه ای بود خشن که بر تن می پوشید و زیر پای خود حصیری پهن می کرد .

در اخلاق ... هر غمگینی که به او نگاه می کرد شاد می شد . همه او را دوست داشتند . همیشه بر لبانش تبسم بود ، با این حال هیبتش در دلهای مردم بسیار بود.

حضرت هادى علیه‏السّلام چهل‏ و دو سال عمر کردند که بیست سالش را در سامرا بودند؛ آنجا مزرعه داشتند و در آن شهر کار و زندگى مى‏کردند. سامرا در واقع مثل یک پادگان بود و آن را معتصم ساخته بود. 

آن حضرت پس از شهادت پدر بزرگوارش ، مرتّب در حصر و تحت اذیّت و آزار دستگاه ظلم و جور خلفاء بنى العبّاس و مخالفین قرار داشت ؛ و بیشتر مدّت امامت خود را یا در زندان و یا تحت نظر جاسوسان و مأ موران حکومتى سپرى نمود.

و اگر هم بر حسب ظاهر آزاد مى شد، غیرمستقیم برخوردهاى حضرت و نیز رفت و آمد افراد را به حضور ایشان ، تحت کنترل شدید بود.

امّا براى آن که افکار عمومى خدشه دار نگردد، به طور ریاکارانه در ظاهر و در موقعیّت هاى معیّن ، حضرت را تکریم و تعظیم مى کردند.

زندگی پر برکتش برای بعضی ها سنگین تمام میشد. به همین دلیل در سامرا در خانه ای که تنها فقط فرزندش امام حسن عسکری(ع ) بر بالین او بود؛ معتمد عباسی امام دهم را مسموم کرد .

اما بالاخره زندگی پر برکتش برای بعضی ها سنگین تمام می شد. به همین دلیل ،در سامرا در خانه ای که تنها فقط فرزندش امام حسن عسکری بر بالین او بود . معتمد عباسی امام دهم را مسموم کرد .

امام دهم ، حضرت هادی (ع ) در سال 254هجری به وسیله زهر به شهادت رسید . و در همان خانه ای که در آن بیست سال زندانی و تحت نظر بود ، سرانجام به خاک سپرده شد . از این سال امام حسن عسکری پیشوای حق شد و بار تعهد امامت را بر دوش گرفت.

 

 



برای شهید حسین            حادثه ای در راه است!!        شرکت های حامی صهیونیسم

شهید مظلوم تر از این هم میشود؟! (خشونت سانسور شده)

خاور میانه آبستن تحولات بزرگ!! : آیا تهدید چند روز پیش القاعده مبنی بر حمله به محل برگزاری جام جهانی موجب نفرت روز افزون مردم جهان نسبت به مسلمانان (القاعده فاناتیسم اسلامی ) نمیشود؟!

پیشگویی سوره اسرا و کهف در مورد نابودی اسرائیل در 2022!!

به مناسبت ?? خرداد: مهدکودک "آوای باران" تا ابد بارانی خواهد ماند.

کشیدن چادر از سر دختران و بانوان محجبه در راهپیمایی سکوت (!)!!

ندای حسین کبیری... (زیبا نوشته شده است)


برچسب‌ها: باور ها

نمایش باکس نظرات
بستن باکس نظرات
<      1   2   3   4   5   >>   >
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز