سفارش تبلیغ
صبا ویژن

امان از دست "آشنا دوستی" مردم !!

تازگی ها  بعضی ها میان وبلاگم و می گن: سلام م.باران!! من دوستتم یا دختر خاله یا دختر داییتم یا همکلاسی دوران دبیرستانتم یا .... چرا وبلاگ زدی؟ این وبلاگت چرا اینجوریه ؟ چرا به ما نگفتی که وبلاگ داری!! و...

و اظهار آشنایی می کنن!

نمی دونم چی بگم. همه شان هم نظرات خصوصی می ذارن! از خاطراتی و مواردی حرف می زنن که بگن "دیدی فهمیدم کی هستی!!!"

دوستان! آشنایان! فامیلان! همکلاسیان! و...

خواهشا حدس نزنید! چون به جز یکی از دوستان دانشگاهی ام که تازه متوجه شدم وبلاگ مرا باخبر شده، بقیه همگی اشتباه می کنید. بابا مگر فقط دوست و دخترخاله و همکلاسی شما در تابستان ?? ازدواج کرده!! یا فقط اوست که فروردین ?? متولد شده! یا فقط پدر اوست که خارج از ایران بوده است!

خواهشا بی خیال حدس زدن و آشنایی دادن به من بشوید! در ضمن کسی اگر این حرفها را با آدرس وب یا ایمیلی برایم بگذارد حتما خواهم رفت و بهش ثابت خواهم کرد که اشتباه می کند!

از این به بعد تمام پست های حاوی اطلاعات شخصی و خانوادگی ام را با رمز می نویسم تا کسی با گرفتن یک جمله از آنها، فکر نکند می تواند فامیلم شود!

 

اطلاعیه!!! ................... اطلاعیه!!!

به علت تشابه اسمی ام با بعضی همکلاسی ها یا فامیل ها یا دوست ها، اسمم به طعم باران تغییر خواهد یافت! از این به بعد نیز با همین اسم برایتان نظر خواهم گذاشت. دقت که کردم در لیست وبلاگ های بلاگفا یا میهن بلاگ یا .... نام "باران" با پسوند و پیشوند زیاد است. این امکان زیاد است که بگویند این همان "باران" ماست!! خصوصا اگر اتفاقی یک مطلبی هم در وب من شبیه آشنای او باشد!  (نمونه ها: باران     باران گل     باران    باران   و... ) خواهشا دوستانی که مرا با اسمم لینک داده اند در پیوندهایشان، یا اسم وبم را بگذارند یا "طعم باران" را. ممنون

انشاالله که این راه حل کافی باشد! وگرنه شاید به حذف وبلاگ و خداحافظی دائمی ام از وب بینجامد! چون به نظر من دلیلی نداره که کسی بیاید در وبلاگی و مصرانه بخواهد طرف را شناسایی کند! این جز تجسس در زندگی مومنین چه مصداق دیگری می تواند داشته باشد؟ و این کار قطعا حرام است! چون نه من، بلکه هرکسی اگر دوست می داشت حتما آدرس وبش را در سطح فامیل و دوست و آشنا پخش می کرد. در غیر این صورت دلیلی جز "تجسس بیجا" بر این کار نیست! خصوصا کسانی که با اسم های "غریبه" و "مهمان" و "ناشناس" و "یک دوست" و ... می آیند و انتظار دارند رمز هم دریافت کنند!!!

در صورت ادامه ی وبلاگ نویسی ام  در آینده به اطلاع عموم می رسانم که در این وبلاگ چند نوع رمز وجود خواهد داشت! 

گویا خبرها حاکی از آن است که بلاگفا فیلتر شده است!! 

این مدتی که بلاگفا فیلتر بود، من و همسر در مورد وبلاگ نویسی یه حرف هایی زدیم که شاید بعدا نوشتم در موردش.مطالب مفیدی بود. فعلا البته تصمیمی برای پست جدید گذاشتن ندارم.

وقتی بلاگفا فیلتر بود ؛ صفحه ای که به جاش بالا می آمد رو خوندم. یک قسمتش مربوط بود به فیلترینگ در کشورهای جهان . یه قسمت هاییش موجب شد که حسابی بترسم و با خودم بگم: صد رحمت به فک و فامیل و دوست و آشنا که میان میخونن وبم رو.... (قسمتی از مطلب مذکور را می آورم):

...گوگل اجاز? دسترسی دولت آمریکا به جیمیل را فراهم کرده است. پس از تصویب لایح? میهن‌پرستی (Patriot Act) که توسط دولت بوش ارائه شده بود، دولت آمریکا اجازه یافت که کنترل گسترده و جامعی بر مخابرات و ارتباطات رایانه‌ای از جمله تلفن، فکس، ایمیل و ... داشته باشد. گوگل زیرساخت عظیمی را برای کنترل ارتباطات اینترنتی کاربران فراهم ساخته که به خوبی توسط دولت آمریکا مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد...

...هر چند آمریکا از شهروندان خود جاسوسی گسترده‌ای را به انجام می‌رساند و این جاسوسی پس از 11 سپتامبر و تصویب قانون میهن‌پرستی (Patriot Act) گسترده‌تر و نیز آزادانه‌تر به انجام می‌رسد، اما به هر حال در یک چارچوب? مشخص انجام می‌گیرد. اما در مورد کشورهائی که به صراحت مورد تحریم آمریکا قرار دارند، هیچ محدودیتی وجود ندارد. اطلاعات شخصی کاربران ایرانی بدون هیچ محدودیتی در اختیار سرویس‌های امنیتی آمریکا قرار می‌گیرد. این اطلاعات شامل ایمیل‌های فرستاده شده، افرادی که با آن‌ها ارتباط برقرار شده است، آدرس اینترنتی که از آن‌ها به جیمیل وصل شده‌اند و ... می‌شود....

...کشوری که به راحتی هواپیمای ایرباس ایران را مورد هدف موشک قرار داد، از زیر پا گذاشتن قوانین ایران و به تاراج بردن اطلاعات شخصی کاربران ایرانی چه ابائی دارد؟

نکت? جالب دیگر در مورد فایرفاکس این است که از طریق سرویس Safe Browsing گوگل، آدرس هر صفحه‌ای که در فایرفاکس دیده شود، به سرورهای گوگل فرستاده می‌شود تا از سلامت و مشکل‌دار نبودن آن (به طور مثال ویروسی نبودن آن) اطمینان حاصل شود. این سرویس نیز امکان خوبی را برای گوگل فراهم می‌آورد تا صفحات بازدید شده توسط کاربران را ردیابی کند. با ساز و کارهای دیگری که گوگل در سرویس‌های اینترنتی مختلف دارد -از جمله سرویس Adsense و جیمیل- و ترکیب اطلاعات، گوگل نه تنها می‌تواند تشخیص دهد که از چه آدرس IP صفحات اینترنتی بازدید می‌شوند، بلکه می‌تواند هویت دقیق فرد بازبینی کننده را نیز تشخیص دهد....

 من می ترسم بچه ها!!!

راستی قاتل شرور عبدالمجید (معروف به عبدالمالک) ریگی اعدام شد! تبریک!!

امروز آخرین روز بهاره............. من بهار رو دوست دارم!

...........................................................................................

سلام دوستان! امروز اولین روزه تابستونه! مبارک باشه.

ویژه نامه اعتکاف            ندا بگو چی می بینی؟


برچسب‌ها: دوستان

نمایش باکس نظرات
بستن باکس نظرات

شهید دکتر مصطفی چمران

31 خرداد سالگرد شهادت دکتر مصطفی چمران...

قسمتی از متن پیام تسلیت امام خمینی (ره) به مناسبت شهادتش: 
چمران عزیز با عقیده پاک خالص غیروابسته به دستجات و گروه‏های سیاسی، و عقیده به هدف بزرگ الهی، جهاد را در راه آن از آغاز زندگی شروع و به آن ختم کرد. او در حیات، با نور معرفت و پیوستگی به خدا قدم نهاد و در راه آن به جهاد برخاست و جان خود را نثار کرد. او با سرافرازی زیست، و با سرافرازی شهید شد و به حق رسید.
هنر آن است که بی هیاهوهای سیاسی و خودنمایی های شیطانی، برای خدا به جهاد برخیزد و خود را فدای هدف کند، نه هوا . و این هنر مردان خداست. او در پیشگاه خدای بزرگ با آبرو رفت. روانش شاد و یادش بخیر.

 مناجات های شهید چمران

 زندگی نامه شهید چمران

 وصیت نامه شهید چمران و نوشته اش در مورد دکتر شریعتی در ادامه مطلب.

?? خرداد سالگرد شهادت شهید دکتر علی شریعتی است. یادش گرامی باد.

مجموعه آثار دکتر شریعتی

 وقتی در صحنه حق و باطل نیستی، وقتی که شاهد عصر خودت و شاهد حق و باطل جامعه ات نیستی، هر کجا که می خواهی باش، چه به نماز ایستاده باشی، چه به شراب نشسته باشی، هر دو یکی است!

بقیه اش را اینجا بخوان ..

برچسب‌ها: باور ها

نمایش باکس نظرات
بستن باکس نظرات
   1   2   3   4   5   >>   >
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز