سفارش تبلیغ
صبا ویژن

لیلة الرغائب

اولین شب جمعه ماه رجب را لیلة الرغائب نامند. در این شب ملائک بر زمین نزول می کنند. برای این شب عملی از رسول خدا(صلی الله علیه و آله) ذکر شده است که فضیلت بسیاری دارد .

پیامبر اسلام(صلی الله علیه و آله) در این باره می‌فرمایند: از اولین شب جمعه ماه رجب غافل نشوید فرشتگان آن را لیله الرغائب می‌نامند. چرا که وقتی یک سوم از شب گذشت هیچ فرشته‌ای نیست مگر اینکه در کنار کعبه شریف آید آنگاه خداوند نظر مرحمت به آنان کند و فرماید: فرشتگانم هر چه خواهید از من بخواهید فرشتگان گویند: بار الها حاجت و خواسته ما آن است که روزه داران ماه رجب را بیامرزی خداوند خداوند متعال فرماید: آمرزیدم!

امشب شاید شب آرزوها باشه به تعبیری. شاید شب نوافل باشه به تعبیر دیگری. اما امشب مطمئنا دعا مستجابه. هم به علت اینکه شب جمعه است، هم ماه رجب ، هم اینکه امشب فضایل بسیار دارد مثل نزول فرشتگان به زمین!

این دست های ساده و خالی دخیلتان ،    ما را فقط به رسم رفاقت دعا کنید

خواهشا خواهشا خواهشا امشب ما رو هم دعا کنید. دعای خیر.

لیلة الرغائب چگونه شبی است؟         اعمال امشب         اعمال کلی ماه رجب



بعدا نوشت: خدا را شکر توانستم امشب دعا کنم. موقع انجام اعمال مدام کاری پیش می آمد یا بهانه ای که مرا منصرف کند. مثلا کمر درد ، تلفن ، زنگ در ، گرسنگی ، افتادن چیزی و ...

گمان می کنم کار "شیطان" بود! اتفاقی شبیه به این ماجرا:

مردی صبح زود بلند شد تا برای عبادت به محل همیشگی برود. لباس پوشید و راهی شد. اما در راه، زمین خورد و لباس‌هایش کثیف شد. بلند شد، خودش را پاک کرد و به خانه برگشت. لباس‌هایش را عوض کرد و دوباره راهی شد. …  دانلود کنید

همه را دعا کردم. همه را... یاد همه دوستان وبلاگی بودم. انشاالله خدا دعای همه ی بنده هایش قبول کند.


برچسب‌ها: شخصیباور ها

نمایش باکس نظرات
بستن باکس نظرات