سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دو دلم!

نظرسنجی پایین وب رو شرکت کنید.

رفتم تو پارسی بلاگ  یه وب ساختم. انقدر سخت و پیچیده و نا زیبا بود که خدا می دونه. نیم ساعت نشد حذفش کردم. امکاناتش بهتر از بلاگفاست. اما محیطش رو دوست ندارم. شاید اگر یه روزی بلاگفا کاملا فیلتر شد و منم خواستم وب نویسی کنم، میهن بلاگ رو ترجیح می دم. نظر شما چیه؟ کجا بریم؟
هیییییییییی چه روزگاری داشتیم تو بلاگفا.....
پیشنهاد من اینه که شماره تلفن های هم رو داشته باشیم تا بتونیم از هم خبر بگیریم. دوست داشتید شمارتونو خصوصی کامنت بذارید برام، به جز اونهایی که گذاشتن! واقعا شرمنده ام که این تذکر رو به دوستان ندادم! فقط دوستان مونث ، خانم ، خواهر ، دختر شماره بگذارند.

واقعا هیچکس از یک دقیقه ی دیگه ی وبش خبر نداره!

 

رفتم بانو بلاگ رو هم دیدم! خوشم اومد چون حس فمینیستیم گل کرد. وب هم ساختم. امکاناتش تماما مثل پلاکفاست! تنها فرقش که جدیدا هم بهش اضافه شده اینه  که می تونه قالبهای بلاگفا رو تبدیل کنه به قالب بانو بلاگ که این خوبه. اما هردوشون فعلا امکان درج پست خصوصی ندارن. درج شکلک هم ندارن، ولی میشه شکلک های زیبا کننده وب رو استفاده کرد. صفحه وبم تو بانو بلاگ کاملا مثل همین وبم در بلاگفاست. همین قالب رو تونستم عینا منتقل کنم . اما قسمت نویسندگان و پیوندهای روزانه نداره. جالبه که بانو بلاگ آپلود عکس هم داره.

البته هردوشون لیست دوستان رو ندارن. یعنی نمی تونی خبردار بشی کی به روز شده. اما پارسی بلاگ ابن امکان رو داره که به روز رسانی همه ی وبلاگ ها رو نشون بده (حتی اونایی که پارسی بلاگی نیستن)

این هم جمله ای قابل تامل در همین زمینه که در سایت بلاگرز خوندم:

بلاگفا روز به روز در حال افزایش محدودیت هاست و دیگر نمیتوان از بسیاری کدها و کلمه ها در این سرویس دهنده استفاده کرد که البته بعضی از این محدودیت ها بجاست ولی بهرحال برای کاربرانی چون من و بسیاری از عزیزان این مساله خوشایند نیست.

در میهن بلاگ هم عضو شدم. امکانتش خوبه و یه سری اش از بلاگفا بهتره . محیطش هم مانند بلاگفا زیباست. فقط کمی پیچیده تر از بلاگفاست. در ضمن امکان درج مطلب خصوصی در ادامه مطلب وجود ندارد. یه چیز جالب اینکه عبارت "ادامه مطلب" رو تو هر پست می شه عوض کرد. در بلاگفا این عنوان رو در کدهای قالب مشخص می کنیم.

در پرشین بلاگ هم رفتم. امکانت بلاگفا را داره. امکانات بیشتر هم داره کمی. امکان درج پست خصوصی هست ولی فقط ادامه مطلب رمز نمی گیره، کل مطلب رمز داره میشه. محیطش هم زیباست. هم در پرشین و هم میهن بلاگ ، این امکان وجود نداره که بروز رسانی وبلاگ های دیگه رو ببینی.

یکی از امکاناتی که خاص پرشین بلاگه، امکان تغییر آدرس وبلاگ است. این مورد برای وبلاگ نویسانی که وبلاگشون مزاحم داره و یا میخوان آدرس جدیدی داشته باشن کاربرد داره. البته یکی دوستان بهم گفته پرشین یکی دوبار فیلتر شده و امنیتش یه کم پایین تر از پارسی بلاگ و میهن بلاگه پارسی بلاگ ، میهن و پرشین بلاگ همشون امکان درج نضر خصوصی دارن!

دارم فکر می کنم یه پشتیبان از وبم تو یه جا داشته باشم. اما تو بلاگفا بمونم. نمی دونم هنوز 

با توجه به این خصوصیات نظر شما چیه؟ اینکه گفتم رفتم وب ساختم تو این سرویس ها منظورم اینه که یه چیزی درست کردم. اصلا مطلبی ننوشتم اونجا. خیالتون راحت. فعلا وبم اینجاست! خواستم برم خبر می دم. بعضیا هم بهم گفتن به ما هم بگو تا همه با هم اثاث کشی کنیم. خواستم برم به همه می گم هرکسی دوست داشت بیاد باهم اثاث کشی کنیم. کمکم می کنما تو حمل بارهاتون! (خدا کنه بلاگفا با این حرفها وبمو مسدود نکنه!!  شایدم خواستم تو بلاگفا بمونم آخه!)

امشب به طور اتفاقی به یه سرویس دهنده دیگه برخوردم: بلاگ وب.کام ! اما هنوز اطلاعی ازش ندارم. فقط لیست امکاناتش رو که خوندم دیدم خیلی چیزهایی رو که می خوام داره. کسی آشنایی ای باهاش نداره؟

بلاگ وب.کام  و ایران بلاگ.کام  رو هم دیدم! امکانتشون خیلی خوبه! ایران بلاگ که محیط مدیریتی اش هم شبیه بلاگفاست! فقط یک مورد اینکه ایران بلاگ امکان درج پست خصوصی نداره! و امنیت هردوشون رو هم نمی دونم چقدره؟! احتمال اینکه مسدود بشن یا ورشکست بشن و بسته بشن و...؟!؟

 

راستی "قطعه 26" (قدیانی.کام) رو نمی تونم لینک کنم تو پیوندهام. مدتی هم هست که از لیست پیوندهام پاک شده. می دونید چرا؟؟؟   پیغام خطا می ده که این اسکریپ غیر مجازه!!

  ....

...اولین شرط "پرواز" ، دل کندن از "زمین" است!


برچسب‌ها: خانوادگیشخصی

نمایش باکس نظرات
بستن باکس نظرات

خصوصی!!!

 

وقتی بلاگفا فیلتر بود ؛ صفحه ای که به جاش بالا می آمد رو خوندم. یک قسمتش مربوط بود به فیلترینگ در کشورهای جهان . یه قسمت هاییش موجب شد که حسابی بترسم و با خودم بگم: صد رحمت به فک و فامیل و دوست و آشنا که میان میخونن وبم رو.... (قسمتی از مطلب مذکور را می آورم):

...گوگل اجازه دسترسی دولت آمریکا به جیمیل را فراهم کرده است. پس از تصویب لایح? میهن‌پرستی (Patriot Act) که توسط دولت بوش ارائه شده بود، دولت آمریکا اجازه یافت که کنترل گسترده و جامعی بر مخابرات و ارتباطات رایانه‌ای از جمله تلفن، فکس، ایمیل و ... داشته باشد. گوگل زیرساخت عظیمی را برای کنترل ارتباطات اینترنتی کاربران فراهم ساخته که به خوبی توسط دولت آمریکا مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد...

...هر چند آمریکا از شهروندان خود جاسوسی گسترده‌ای را به انجام می‌رساند و این جاسوسی پس از 11 سپتامبر و تصویب قانون میهن‌پرستی (Patriot Act) گسترده‌تر و نیز آزادانه‌تر به انجام می‌رسد، اما به هر حال در یک چارچوب? مشخص انجام می‌گیرد. اما در مورد کشورهائی که به صراحت مورد تحریم آمریکا قرار دارند، هیچ محدودیتی وجود ندارد. اطلاعات شخصی کاربران ایرانی بدون هیچ محدودیتی در اختیار سرویس‌های امنیتی آمریکا قرار می‌گیرد. این اطلاعات شامل ایمیل‌های فرستاده شده، افرادی که با آن‌ها ارتباط برقرار شده است، آدرس اینترنتی که از آن‌ها به جیمیل وصل شده‌اند و ... می‌شود....

...کشوری که به راحتی هواپیمای ایرباس ایران را مورد هدف موشک قرار داد، از زیر پا گذاشتن قوانین ایران و به تاراج بردن اطلاعات شخصی کاربران ایرانی چه ابائی دارد؟

نکته جالب دیگر در مورد فایرفاکس این است که از طریق سرویس Safe Browsing گوگل، آدرس هر صفحه‌ای که در فایرفاکس دیده شود، به سرورهای گوگل فرستاده می‌شود تا از سلامت و مشکل‌دار نبودن آن (به طور مثال ویروسی نبودن آن) اطمینان حاصل شود. این سرویس نیز امکان خوبی را برای گوگل فراهم می‌آورد تا صفحات بازدید شده توسط کاربران را ردیابی کند. با ساز و کارهای دیگری که گوگل در سرویس‌های اینترنتی مختلف دارد -از جمله سرویس Adsense و جیمیل- و ترکیب اطلاعات، گوگل نه تنها می‌تواند تشخیص دهد که از چه آدرس IP صفحات اینترنتی بازدید می‌شوند، بلکه می‌تواند هویت دقیق فرد بازبینی کننده را نیز تشخیص دهد....

 من می ترسم بچه ها!!!


برچسب‌ها: شخصی

نمایش باکس نظرات
بستن باکس نظرات
<      1   2   3   4   5      
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز