سفارش تبلیغ
صبا ویژن

روضه ی زهرای اطهر علیها سلام

چه سعادتی نصیبم گشت امروز!
قرار خاصی نگذاشته بودم با کسی!
نه با دوستی حرفی زده بودم و نه قرار بود در جلسات هیئتمان ذکر مصیبت و زیارتی خوانده شود!
صرفا قرار بود مثل همیشه ت ع ز ی ه تمرین کنیم...

اما نیت کرده بودم!
مثل اکثر میهمانی هایی که نیت می کنم.
نیت کرده بودم برای حضرت زهراعلیها سلام که این روزها ایام خاص خودشونه...

اواسط تمرین بودیم که یکی از بچه ها گفت: کاش یه زیارتی چیزی می خوندیم قبل از تمرین.
و من هم سریع گفتم: حدیث کساء!
بچه ها قبول کردند و قرار شد بعد از تمرین حدیث کساء بخوانیم.
بدون هیچ مقدمه ای. بدون هیچ قرار قبلی ای...
خواندیم. دور هم جمع شدیم و حدیث کساء خواندیم...
چه فضای روحانی ای حاکم شد.
مداحان جمعمون ناخودآگاه شعرهایی زمزمه می کردند...
سینه زنی به پا شد...
روضه ای خوانده شد...
اشک هایی ریخته شد ........

یا فاطمهعلیها سلام! ممنونم.... خیلی خیلی ممنونم.....
خدایا! شکرت...چه سعادتی نصیبم گشت امروز!


بعد از نماز مغرب، ناخودآگاه سمت کتابخانه مان رفتم.
و خیلی ناخودآگاه دستم سمت کتابی رفت به نام : "باید شهید شد" *
پشت جلد کتاب را دوباره خواندم. به دلم افتاد نگاهی به داخلش بیندازم.
کتابی بود که 2 سال پیش توی یکی از اردوهای جنوب هدیه گرفته بودم و همان زمان ها خوانده بودمش.
لای کتاب را که باز کردم، صفحه 55 باز شد:

آزاد شده ی حضرت زهراعلیها سلام
آخرین باری که می خواست به جبهه برود، آمد کاشان برای خداحافظی. روز آخر، نشست روی صندلی، عبایش را تن کرد و عمامه اش را سرش گذاشت. به من و مادربزرگش گفت: بیایید بنشینید، می خواهم برایتان روضه ی حضرت زهراعلیها سلام بخوانم. من اول گفتم : حالا بگذار یک وقت دیگر. سعید گفت: بیایید بنشینید که شاید بعدا پشیمان بشوید.
روضه رو هم ضبط کرد.
خیلی به حضرت زهرا علیها سلام ارادت داشت. وصیت کرده بود :روضه اهل بیت را در خانه برگزار کنید، خصوصا زهرای اطهرعلیها سلام که من آزاد شده ی اویم.
الان هم روضه ی حضرت زهراعلیها سلام به صورت ماهیانه در خانه مادر سعید برگزار می شود.

* کتاب "باید شهید شد" : نگاهی به سیره ی عملی و اخلاقی شهید سعید عابد

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

بحرین در تب
کوچه بنی هاشم

گوشواره...

گل تاب فشار در و دیوار ندارد...
بازگشت شهید برونسی
یادداشت خواندنی دکتر الهام در افشای جریان انحرافی


برچسب‌ها: دوستانباور هامهمانی نوشت

نمایش باکس نظرات
بستن باکس نظرات

افسردگی

http://www.mydocument.ir/cms/uploads/21-1.gif


دختر همسایه :
این ترم در درس هایمان خوانده ایم که 2 چیز علامت قطعی افسردگی است . یکی اینکه " وقتی از طرف بپرسی حالت خوبه؟ نه بگه خوبم. نه بگه بدم. یه چیز دیگه بگه . مثلا بگه حال و حوصله ندارم..." و دومی اینکه " کاری که از قبل دوست داشته انجام بده رو دیگه نخواد انجام بده"
اینا مهمترین علائم افسردگیه که هرکی اینا رو داشته باشه افسرده محسوب میشه . اما بنا به روحیه و شرایط و درجه افسردگی علائم دیگه رو هم داره. مثلا اینکه زیاد میخوابه یا کم می خوابه. یا یه صحنه هایی رو توهم می کنه. یا روز رو بی هدف به شب میرسونه و کارهای روزانه اش رو انجام نمیده.
دوست داره یه جایی که نشست یا خوابید تا ابد باشه و بلند نشه یا ممکنه بخواد همش راه بره.
حس بی حالی و بی حوصلگی داره. کارهای روزانه اش به همین دلیل مختل میشه و به کارهاش نمیرسه و....

یکی از دوستان:
من چند وقتی بود استرس داشتم و اضطراب. هیچ کار خاصی هم نمیکردم. مشکل حادی هم نداشتم. اصلا هم فکر نمی کردم مریض باشم. به پیشنهاد کسی رفتم دکتر روانپزشک. دکتر گفت کمی دچار افسردگی شده ام و دارویی به من داد. از وقتی این قرص نشاط آور رو می خورم احساس می کنم شادم و به همه ی کارهام می رسم. خیلی حس خوبیه!

یک روانشناس:
با توجه به این ‌که در شرایط امروز جامعه ما، سن ادامه تحصیل به بعد از 20 سالگی کشیده شده و از سویی ما با مشکل عمده‌ای به نام اشتغال روبرو هستیم به طوری که هم‌اینک شاهد نرخ بالایی از بیکاری در کشور هستیم، طبیعی است که بخشی از جوانان ما احساس کنند در مقاطعی از زندگی خود به آن اهداف مشخص شده نمی‌رسند و لذا به تدریج نسبت به اینده دلزده و نا امید می‌شوند. توصیه جدی من به همه دانشجویان این است که ضمن تقویت معنویت در درون خود برای مقابله با یأس و ناامیدی با پرهیز از انزواطلبی برای ارتباط با دیگران تلاش کنند.

رئیس دانشکده روانشناسی وعلوم تربیتی دانشگاه تهران :
یافته‌های پژوهشی روانشناسان این دانشکده نشان داده است که بین میزان اضطراب و ابعاد معنویت (معنایابی و ارتباط با خدا) همبستگی منفی و معناداری وجود دارد. این یافته‌ها نشان می‌دهد هر قدر میزان معنویت در یک فرد بیشتر باشد، به همان اندازه میزان اظطراب وافسردگی در آن فرد کمتر خواهد بود.

آقای پناهیان:

... بچه شیعه براش افت داره دچار بیماری های روحی بشه! افت باید داشته باشه براش که افسردگی بگیره...

پژوهشگران :
امکان بروز این بیماری هم در زنان و هم در مردان وجود دارد، اما بنا به دلایلی زنان دو برابر مردان به این بیماری مبتلامی شوند. هر فردی به دلیل خاص خود ، ‌به این بیماری مبتلا می شود و حتی دو نفر از مبتلایان به دلایل مشابه ، دچار افسردگی نشده اند .زندگی مملو از فشارهای روانی ، کار زیادوخسته کننده ، بیکاری دراز مدت ، در گیری ها و مشکلات خانوادگی و مالی ، تحریک پذیری فرد را افزایش خواهد داد . از آنجا که میزان تحمل فرد محدود است ، تا نقطه ای خاص می تواند تحریک شده و تجربه های مطلوب را پشت سر بگذارد. اما زمانی که تحریک احساسات ادامه پیدا کند ،‌ممکن است فرد نتواند مانند روزها یا ماه های قبل زندگی کند و به کار و فعالیتادامه دهد ؛  لذا حالتی گذرا پدید خواهد آمد که گاه به یک بیماری جدید تبدیل خواهد شد .
در موارد خفیف یا واکنشی ، که نیازی به تجویز دارو نیست ، افزایش ارتباطات اجتماعی و حمایت اجتماعی کافی است . بیمار افسرده را باید تشویق کرد تا در زندگی نقطه امید و اتکا پیدا کند . مانند: اعتقادات مذهبی ، تشکیل خانواده و غیره؛ خانواده نیز باید از زدن برچسب تنبلی و سرکشی به بیمار جداً  خودداری کنند .

من:
مدتی است حس می کنم افسرده شده ام... مهمترین شاخصش این است که به کارهایم نمی رسم! حالا علت چیست... نمی دانم .... .. . .. .

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
افسردگی
تعریف : عبارت‌ است‌ از احساس‌ غم‌، دلسردی‌، یا ناامیدی‌ به‌ مدت‌ حداقل‌ 2 هفته‌ در اغلب‌ روزها و اغلب‌ ساعات‌ روز، به‌ علاوه‌ علایم‌ همراه‌./ یکی از شایعترین تشخیص‌های روانپزشکی است که مشخصه آن خلق افسرده‌است و با احساس غمگینی، اعتماد به نفس پایین و بی علاقگی به هر نوع فعالیت و لذت روزمره...
علائم شایع : از دست‌ دادن‌ علاقه‌؛ بی‌حوصلگی‌ و دل‌زدگی‌؛ ناتوانی‌ از لذت‌ بردن‌/ احساس‌ ناامیدی‌؛ بی‌حالی‌ و خستگی‌ / بی‌خوابی‌؛ خواب‌ زیاد یا ناراحت‌ / گوشه‌گیری‌ اجتماعی‌؛ احساس‌ بی‌ارزش‌ بودن‌ ومورد نیاز نبودن‌ /  مشکل‌ داشتن‌ در تصمیم‌گیری‌؛ مشکل‌ داشتن‌ در تمرکز  / یکباره‌ به‌ گریه‌ افتادن‌ بدون‌ توضیح‌ مشخص‌ / احساس‌ گناه‌ شدید به‌ خاطر وقایع‌ بی‌اهمیت‌ یا خیالی‌ و ... (+)

تست افسردگی بک
افسردگی (ویکیپیدیا)
مقابله با افسردگی
همه چیز در مورد افسردگی (پزشکی)



برچسب‌ها: شخصیباور ها

نمایش باکس نظرات
بستن باکس نظرات
   1   2   3   4   5   >>   >
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز